luni, iulie 16, 2007

Fals...


Premierea... Premii, oameni fericiti si... zambete. Imi plac oamenii care zambesc. Zambetul este simbolul fericirii, al entuziasmului, al bucuriei. Este minunat cand vezi oamenii zambind... Dar in poze totul se strica... Zambetele largi si pline de viata mor. Se sting. Ca o faclie de foc in mijlocul zapezii aspre. Totul devine fals. Ti se spune "Zambeste la camera!" si zambesti. Dar ai un zambet fals, ironic oarecum. Schitezi un zambet ca atunci cand surazi politicos la o gluma proasta. Cum am zis, imi plac oamenii care zambesc. Imi place zambetul. Dar in poze nu suport cand zambetul surprinde camera, ci cand camera surprinde zambetul. Atunci totul este real. Devine ceva pur si plin de insemn. Ceva care te face si pe tine sa zambesti si sa te simti usor. Atat de usor incat ai putea sa zbori. Dar pentru prima oara nu vrei. Vrei sa stai langa zambetul acela din poza. Sa-i zambesti persoanei care iti surade. Si atunci dispare tot ce e fals. Dar eu am plecat capul intr-o parte, am luat o mana de pe buchetul de flori in semn de "Poze false... Din nou? M-am saturat... Lasati-ma in pace cu pozele astea fara sens! Va rog, va rog, va rog...", am inchis ochii gandindu-ma la o lume reala si am zambit... fals.

3 comentarii:

Miss Doodle Doo spunea...

Poate ca sa zambim fals, sa fim falsi tine de natura umana...Nu poti spune ca nici tu nu ai zambit niciodata fals, de fatada... pt...o poza... Si iti vei da seama peste ani si ani ca in acea poza nu este nici o amintire....nimic din esenta ta....nicmic din tine...

Luiza spunea...

Aaa... asta am zis si eu:))... Si, da... am zambit si eu fals. Un exemplu este chiar poza asta. A fi fals poate tine de natura umana... dar, daca ar tine cu adevarat de unde am stii cine e cine cu adevarat? Am ajuns de la un zambet fals la a fi fals... Si asta este urat. Oamenii falsi sunt oameni parsivi. In care nu poti avea incredere. Sunt oamenii de care trebuie sa ne ferim cel mai mult. Si poate suna a discriminare... Dar nu e... E doar ce simt eu in momemntul asta. Si poate si in urmatorul. Si poate atat...

Luiza spunea...

Inca ceva... Ai zis la inceput ca a fi fals "tine de natura umana"... Si la sfarsit ca nu este "nimic din esenta ta"... deci... care e ideea ta defapt? Ca tine de natura umana sau nu?